piątek, 14 kwietnia 2017

Dzika przyroda, piękne krajobrazy i aktywny wypoczynek, czyli wycieczka na ruchome wydmy

W poprzedni weekend miałem wiele atrakcji w zasięgu ręki. Pogoda sprzyjała, więc pomyślałem, co można dzisiaj odwiedzić i zobaczyć. Ostatecznie postanowiłem wybrać się na wycieczkę rowerową do Słowińskiego Parku Narodowego, gdzie znajdują się największe ruchome wydmy w Europie i na świecie. Mieliśmy okazję słuchać śpiewu ptaków, stukania dzięciołów, szumu morskich fal, wiatru znad jeziora i podziwiać niesamowite widoki we wspaniałych okolicznościach przyrody. Wędrowałem przez las z wieloma bardzo rzadkimi, cennymi i chronionymi gatunkami roślin oraz mogłem chwilę odetchnąć nad jeziorem, spoglądać na fale i kołyszące się trzciny i drzewa.


Przedstawione powyżej i poniżej fotografie pokazują w całej okazałości wydmy leśne i roślinność na nich występującą. Na zdjęciach możecie zobaczyć wydmy szare i brunatne.

Następnie dotarłem do drewnianego pomostu nad wspomnianym już wcześniej jeziorem, a tam... cisza i spokój.


Później przemierzając tereny, przez które prowadził wyznaczony szlak w końcu dotarłem do głównego punktu widokowego, na którym obserwowało się krajobraz pustynny.







Po przejściu piaszczystych wzgórz znajdowałem się na plaży, gdzie również nie zabrakło cudów natury :)






Słowiński Park Narodowy to nie tylko tereny piaszczyste, lecz także bagienne i torfowiska.







Po powrocie byłem wyczerpany, lecz bardzo szczęśliwy, zadowolony i pełen pozytywnej energii. Każdy na co dzień ma na wyciągnięcie dłoni niezwykłe ostoje zieleni, fauny i flory, które są dziełem wody, wiatru i innych zjawisk, ale nie każdy o tym wie. Polecam serdecznie takie wyprawy. Już nie mogę doczekać się następnej. Do zobaczenia!

Wojtek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz